عکس | این مرد کاشف تیلور سوئیفت است

توبی کیث یک خواننده سبک کانتری است که متأسفانه چند روز پیش در سن ۶۲ سالگی درگذشت. همه او را به عنوان کاشف تیلور سوئیفت می‌شناسند، اما ماجرا کمی پیچیده است.
عکس | این مرد کاشف تیلور سوئیفت است
کد خبر : ۵۷۳۱۵

 تیلور سوئیفت در حال حاضر خواننده‌ای است که میلیون‌ها دلار با فروش میلیون‌ها آلبوم به دست آورده و رکورد زده است. صدای او تقریباً به گوش همه موجودات زنده روی سیاره زمین رسیده است!

بیایید به این سوال پاسخ دهیم که زندگی متفاوت و رشد تیلور سوئیف از کجا شروع شد؟ شاید چهرهِ مردی را کنار سوئیفت دیده باشید. این مرد توبی کیث (Toby Keith) است؛ مردی که به تیلور سویفت راهی برای اولین معامله‌اش نشان داد.

توبی کیث یک خواننده سبک کانتری است که متأسفانه چند روز پیش در سن ۶۲ سالگی درگذشت. همه او را به عنوان کاشف تیلور سوئیفت می‌شناسند، اما ماجرا کمی پیچیده است.

کیث علاوه بر حرفه موفق خود به عنوان یک هنرمند موسیقی، می‌تواند ادعا کند که اولین قدم سوئیفت را در این صنعت همراه او برداشته است. همین‌طور هم بود، اما به شکل دیگری.

استعداد سوئیفت سال ۲۰۰۴ زمانی کشف شد که او یک نوجوان بود و در کافه “Bluebird" در نشویل آواز می‌خواند.

این دختر نوجوان زیبا و خوش‌صدا، اولین‌بار توسط اسکات بورچتا (Scott Borchetta)، مدیر اجرایی دریم ورکس رکوردز (DreamWorks Records) کشف شد.

درواقع، این مدیر اجرایی چنان تحت تأثیر استعداد سوئیفت برای موسیقی کانتری قرار گرفت که می‌خواست او را با یک شرکت ضبط در ارتباط قراردهد تا با آن‌ها قرارداد ببندد. با این حال، این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی و زیرساختی «دریم‌ورک ریکوردز» اتفاق نیفتاد و قرارداد سوئیفت با بورچتا سمت‌وسوی دیگری گرفت.

درست در همین زمان، توبی کیث شرکت ضبط خود به نام “Show Dog Nashville” را تأسیس کرد. او در این شرکت موسیقی خود را منتشر و همچنین با هنرمندان دیگر قرارداد امضا کرد.

عکس | این مرد کاشف تیلور سوئیفت است

 

اسکات بورچتا نیز در این زمان، شرکت ضبطش به نام “Big Machine Label Group”، را راه انداخت. بورچتا توانست یک سرمایه‌گذاری مشترک را با توبی کیث انجام دهد و در نهایت هر دو با هم به شرکت‌های خواهر تبدیل شدند و “Show Dog Nashville” را تاسیس کردند.

حالا به نظر می‌رسید همه‌چیز مهیاست، بورچتا اکنون زیرساخت‌های لازم برای امضای قرارداد با سوئیفت را داشت.

در نتیجه سوئیفت اولین قرارداد بزرگش در سال ۲۰۰۵ را با گروه ضبط موسیقیِ “Show Dog Nashville” بست. اولین آلبوم این خواننده با نام تیلور سویفت در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ منتشر شد.

سوئیفت تا سال ۲۰۱۸ با این گروه یعنی شرکت ضبط ماشین بزرگ (Big Machine Label Group) مرتبط بود. این خواننده تحت برچسب بورچتا در مجموع ۴ آلبوم منتشر کرد.

آخرین پروژه سوئیفت با این مجموعه با عنوانِ “The Tortured Poets Department”، قرار است اواخر امسال منتشر شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روزیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر